Monday 10 October 2016

Jak jsem šla poprvé volit

Volby jsem začala řešit asi týden před tím, než se měly opravdu konat. Doma jsem si povídala s mamkou a jejím přítelem o tom, že vlastně ani netuším koho bych měla volit a že bych si možná měla přečíst pár těch brožurek, které chodí většině lidí do schránky. Pak jsem odjela do Olomouce a naprosto na to zapomněla. Když jsem ale ve čtvrtek večer zase dorazila domů, tak na mě na stole čekala obálka s volebními lístky a kupička letáčků s volebními programy.

I started to care about elections a week before it actually took place. At home, I talked with my mom and her partner that I actually do not even know who I should vote and that I maybe should read some of the pamphlets that most people got to the mailbox. Then I went to Olomouc and totally forgot about it. But when I came back home on Thursday evening, there were waiting for me envelope with ballots and a pile of leaflets with electoral programs on my desk.





A když u to tam tak na mě koukalo, tak jsem si řekla, že bych to možná měla jít ve svých 20 letech konečně vyzkoušet a zjistit, jak to tam vlastně celé probíhá. Původně jsem chtěla jít už v pátek (7.10.), což byl první volební den, ale jelikož se mi tam toho sešlo nějak moc najednou, odložila jsem to až na neděli dopoledne. Všechno jsem to přitom konzultovala doma, jakože co všechno si mám s sebou vzít a snažila jsem se trošku prostudovat volební programy, abych nebyla za úplného neznalce (což teda podle mě pořád jsem).

And while it was staring at me, I thought that perhaps I should go in my 20 years finally try it and see how it actually works. Originally I wanted to go on Friday (10/07), which was the first election day, but since I was too busy that day, I put it up on Sunday morning. Everything I consulted while at home, seeming what should I bring and I tried to do a little study election programs, because I did not want to be such a dumb in it (which, therefore I think I still am).



K volbám jsem tedy vyrazila v sobotu okolo jedenácté jako takový otrhánek, zabalená do šály a v brýlích, abych našla tu správnou volební místnost. Klasicky se po cestě rozpršelo, takže jsem měla brýle samou kapku a namokl mi i ten osudný volební lístek. Ve vestibulu jsem si tedy brýle vyčistila a rozhodla se, že budu následovat nějaký pár, který měl cestu do stejné volební místnosti jako já. U dveří jsme se všichni zastavili a pán na mě: "Slečno, nechcete jít první?" Tak jsem mu hned vysvětlila, že jsem tam poprvé a že to klidně nechám na něm. Na což z něj vypadlo, že to dělá taky poprvé a tak jsme se dohodli, že půjdeme společně. Nakonec to nebylo tak hrozné, občanku jsem dala takovému milému klukovi, vyfasovala obálku a šla se schovat za zástěnu, kde jsem svůj volební lístek přehodila pěkně do již zmíněné obálky. Pak už jen zbývalo hodit "kouzelnou" obálku do volební urny/krabice (?) a bylo po všem.

I went to vote on Saturday around the eleventh. I looked like a navvy, wrapped in scarve and with glasses to find the right polling room. Classically, on the way it started to rain, so I had drops all over my glasses and even the ballot was wet. In the lobby I cleaned my glasses and decided that I would follow a couple who went to the same polling place as me. At the door, we all stopped and a gentleman told me, "Miss, don't you want to go first?" I just explained him that I was there the first time and he told me that he is there for the first time too. So we decided to go together. In the end it was not so bad, I gave my ID to such a nice boy, he gave me an envelope and I went to hide behind a wall, where I put my ballot nicely into the aforementioned envelope. Then I just put it in a "magical"  ballot box(?) and it was over.



Večer jsem se koukala na zprávy a musím říct, že strana kterou jsem volila nevyhrála a dokonce se ani v Moravskoslezském kraji neumístila tak, aby ji ve zprávách vůbec zmínili. To mi ale na nadšení z nové zkušenosti ani trošku neubralo a jsem ráda, že jsem to absolvovala.

In the evening I was watching the news and I must say that the party I voted for did not win and did not even be mentioned in the Moravian-Silesian Region. It did not destroid my enthusiasm and I'm glad I attended.

A co vy? Byli jste letos volit? 
And what about you? Did you vote this year?

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

2 comments:

  1. Já jsem šla volit a byla jsem takyúplně v lese. Šla jsem teda už v pátek kolem třetí a navíc spolu s rodiči, tak jsem nemusela složitě hledat, kam mám jít, protože jsem jednoduše šla za nima. Trapas byl ukázat občanku s mou vážně "super" fotkou:D ale tak zvládla jsem to. Strana co jsem volila také nevyhrála, ale zas tak špatně se neumístila:D sranda no, poprvé co jsem výsledky voleb sledovala. Uvidíme co přinesou ty další:)

    www.double-claire.blogspot.cz

    ReplyDelete
  2. Je mi 21 a nikdy jsem nevolila a politice absolutně nerozumím. Asi bych se měla stydět... :D

    ReplyDelete

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic