Friday 23 February 2018

11 Cestovních aplikací, které využijete

Po mých cestovních zážitcích z posledních měsíců jsem se rozhodla, že s vámi budu sdílet pár aplikací, které mi to cestování neskutečně usnadňují a které vám po stažení nebudou v telefonu jen zdobit tapetu, bez toho aniž byste na ně někdy klikli.





Jsou to aplikace od českých až po zahraniční. Největší podíl tam mají asi cestovní kousky, ale je tam i pár appek na to, jak nejefektivněji najít ubytování, nebo pro přepočítání cizí měny na koruny (tuhle obzvláště miluji!).


Google Maps & Zdraví
První dvě aplikace jsou takové klasické - Google Maps, které znáte asi každý. Já je mám moc ráda hlavně proto, že když vím, že půjdu na nějaké místo, na kterém jsem ještě nebyla, tak si tam všechny ty lokace uložím a pak se nemusím venku bát, že by moje ultra rychlá data nezvládla načíst ulici, nebo název místa a jdu pěkně za srdíčkem nebo za hvězdičkou. Osvědčilo se mi to hlavně na Kanárech, když jsem v září obíhala různé úřady a potřebovala jsem vědět, kde je policejní stanice, radnice nebo Erasmus office. 
Další takovou aplikací je Zdraví, které je teda jen pro iPhone, co teda vím, takže se omlouvám všem, kteří jste na Androidu. Kdybych našla nějakou alternativu, tak to tady určitě dopíšu, stejně tak pokud znáte něco takového vy, tak určitě ocením radu v komentářích. Pokud máte tedy "jablíčkový" telefon, tak máte tuto aplikaci automaticky a mě na ní neskutečně baví hlavně to, že vám počítá kroky (i kilometry). Vždycky když někde výletuju to pak kontroluju a zjišťuju kolik jsem toho ušla, někdy to porovnáváme i s kamarády, kteří byli na tom výletě se mnou.


Flightradar24

Teď přichází ta část článku, která bude zaplavena aplikacemi, které vám usnadní život, pokud často létáte z jedné strany světa (Evropy) na druhou. První z nich je Flightradar24 a mně osobně slouží hlavně k tomu, abych mohla sledovat letadla mých kamarádů, z nichž většina bydlí v zahraničí, takže často létají domů do Česka a já tak mám přehled o tom, kde zrovna jsou. U některých už je to tak vymakané, že mi automaticky posílají číslo letu a občas mi přijde i palubní lístek, aby se mi to lépe hledalo. 


Airbnb & Wizz Air
Z dalších aplikací, které mi pomáhají s létáním je Wizz Air, se kterými jsem absolvovala většinu letů na a z Kanárů. V tomhle případě bych řekla, že záleží už individuálně na vás, protože každý asi využívá jiné letecké společnosti, podle toho kam létá a podle toho si pak stahuje jejich aplikace. Já ji měla hlavně proto, že se mi pomocí těchto aplikací asi o 100% lehčeji dělá check-in, než když ho člověk provádí klasicky přes internet. 
Teď něco mimo létání, ale něco díky čemu pak na místě, kam doletíte budete moci i přespat, aniž byste někde stavěli stan, nebo hledali most. Je tím slavné Airbnb. Vím, že poslední dobou se hodně mluví o tom, že je to už dost profláknuté a spousta lidí si z toho dělá byznys, ale stále se tam dají dle mého najít super místa, která jsou výhodná jak lokalitou, tak cenou a ještě si díky předávky klíčů třeba pokecáte s místními. Pokud jste se s Airbnb ještě nesetkali, tak je to aplikace, přes kterou lidé pronajímají jak pokoje, tak samostatné byty, ve kterých se můžete během svých výletů ubytovat. Navíc už to není čistě jen o ubytování, ale je možné tam najít i různé zážitky, což mi připadá jako super pro někoho, kdo se snaží poznat místní lidi a kulturu. 


Ryanair
Ryanair. Ten mám v telefonu jen tak preventivně a vždycky když se nudím, tak si tam hledám různé lety. Podle mě tuhle aplikaci využije kdokoliv, kdo rád cestuje, protože co si budem, Ryanair je nejvyužívanější letecká společnost, která nabízí levné nízko-nákladové lety. Opět platí to, že se díky této aplikaci usnadňuje provádění check-inu. Mám k tomu akorát jednu výtku, v aplikaci bohužel není možné zadat jakoukoliv slevu, což byl pro mě problém právě na Tenerife, kdy jsem byla rezident Kanárských ostrovů, díky čemuž má člověk 50% slevu na vnitrostátní lety a musela jsem tak lety hledat na počítači, abych viděla ceny po slevě. 


Kiwi.com & IDOS
Poslední kousek, který mi pomáhá hledat ty nejlevnější letenky je tady. Vím, že těchto stránek/aplikací existuje strašně moc, ale já Kiwi.com  věřím od té doby, co jsem tam zoufalá hledala náhradní letenku pro naše a kamarádku, aby se ode mě z Kanárů dostali domů a i když všude jinde jsem našla jen strašně drahé od Wizz Air, tak Kiwi mi nakonec našlo o polovinu levnější variantu, která zachránila celý výlet. Od té doby hledám většinu letenek právě tam. Často jsem ještě hledala na stránkách azair.cz, ale často se mi tam stávalo, že letenky už nebyly aktuální, nebo mi je nešlo koupit, protože se změnila cena, atd... 
Další aplikací je něco, co využijete hlavně v České republice a já bych bez toho byla jako bez ruky. Od té doby co totiž bydlíme na vesnici si musím hrozně hlídat kdy mi co jede, navíc jak teď zase dojíždím do školy do Olomouce, tak si tam hledám i vlaková spojení a vyhovuje mi, že IDOS vám najde spojení z jakékoliv zastávky kdekoliv v republice. 


Foursquare
Teď se dostáváme k něčemu, co ocení všichni milovníci jídla. Aplikace se jmenuje Foursquare a je možné, že znáte její alternativu Yelp. Já používala ze začátku obě dvě, ale nakonec jsem si víc oblíbila právě F. která mi tak nějak vyhovuje více a přišlo mi, že na ní je i víc míst. Určitě si tam každý jedlík najde to svoje a pokud zrovna prší, sněží nebo je zima, tak vás to zachrání v tom, že nemusíte procházet cizí město půl hodinu, než najdete místo, kam byste se "uklidili" a kde byste se mohli najíst a napít. 


Spotify & XE Currency
Poslední dvě aplikace jsou moje dvě asi nejpoužívanější. Spotify naprosto zbožňuji, protože bez hudby nejdu pomalu ani vyhodit odpadky. Momentálně mám sice Apple music, ale to jen proto, že jsem využila jejich akce na tři měsíce zdarma a pak se opět hodlám vrátit ke Spotify, kde jsem si předtím platila premium verzi, která za to rozhodně stojí, to vám můžu odpřísáhnout. Najdete tam od starých pecek až po nejnovější kousky, můžete si tam vytvářet různé playlisty a když máte premium verzi, tak můžete poslouchat hudbu bez reklam a dokonce i offline, když někam cestujete. 
Poslední a hlavně šíleně praktická appka je XE Currency, která mě zachraňuje když nakupuju v zahraničí, nebo když převádím ceny letenek. Můžete si tam nastavit jakoukoliv měnu, která se vám pak bude automaticky převádět do korun a naopak. Kdykoliv se pak připojíte k internetu, tak se vám aktualizuje kurz, takže je to vše nejpřesnější a vy tak víte, kolik za danou věc platíte aniž byste museli složitě něco počítat. Mě to zachraňuje hlavně v zemích, kde absolutně nevím kolik daná měna vlastně dělá korun - Norsko, Polsko, Anglie (u té už to sice trošku zvládám, ale i tak).

Pro dnešek by to asi s těmi aplikacemi stačilo, abych vám nezahltila mobily, ale pokud vás tenhle článek bavil, tak mi dejte vědět do komentářů, jestli by se vám třeba líbilo pokračování, protože pár kousků v záloze ještě mám. Zároveň doufám, že vám tenhle článek třeba usnadní cestování jako mně a bude se vám cestovat klidněji. 

P.S. Všechny aplikace krom Zdraví jsou dostupné jak pro Android tak pro iOS. 

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

6 comments:

  1. Když se nudím, tak též vyhledávám lety. Už jsem našla takhle par letů za krásný peníze :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já bych se teď potřebovala asi častěji nudit, abych zase na něco výhodného narazila. :P

      Delete
  2. Anooo, tyhle jsou strašně super :) Až teda ny Spotify, to nesnáším :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faakt? Jakto? :) Já si to právě docela oblíbila. :D

      Delete
  3. Ty fotky/malůvky k článku jsou super nápad! Appky jinak znám a část používám, třeba Spotify ne, třeba kvůli tomu, že hudba v mobilu žere min energie a nepotřebuju internet (i když vím, že na Spotify se dá hudba taky stáhnout)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju! Já právě přemýšlela jak to udělat, abych nemusela fotit přímo mobil nebo tak něco. :) Tak Spotify je asi lepší pro lidi s iPhonem, protože já bych byla líná si tam pořád pře iTunes doplňovat nové písničky. :) Když jsem měla ještě Androida, tak jsem taky většinou měla hudbu jen tak v mobilu. :)

      Delete

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic