Friday 6 October 2017

ZÁPISKY Z OSTROVA #7 | Ztracená v ALE-HOP

Znáte ty obchody typu Tiger, Nanu Nana a prostě jakékoliv jiné, kde máte samé blbůstky, které vám ve finále k ničemu nebudou, ale jsou hrozně roztomilé, takže vy v 9 případech z 10 odcházíte s plnou taškou věcí, které pravděpodobně nikdy nevyužijete? Tak přesně na takový obchod jsem narazila tady ve Španělsku. Jmenuje se ALE-HOP a u vchodu vždy stojí taková plastová kráva v životní velikosti. Už jenom proto do toho obchodu musíte minimálně nakouknout. Tento článek nebude úplně jen o ALE-HOP, ale protože jsem se do toho obchodu zamilovala, tak věci z něj tvoří samozřejmě velkou část článku. 


Do you know those shops as Tige, Nanu Nana, and others where you can buy those little things that in the end you do not even need, but they are so cute, so you  in 9 of 10 cases leave the shop with a full bag of things you will never use? That's exactly a shop to which I came across here in Spain. Its name is ALE-HOP and at the entrance there is always a life-sized plastic cow. That's why you have to go there. This article will not just be about ALE-HOP, but because I'm in love with the this store, things from it make of course a large part of the article.





Minulý čtvrtek jsme s mojí oblíbenou Němkou Marii (ještě o ní uslyšíte) vyrazily do Santa Cruz, abychom se (hlavně já teda) porozhlídly po nějakých těch vánočních dárcích (věřte mi, tohle je ještě docela opožděný začátek vánočních nákupu, co se mě týče). Prvně jsme zamířily do El Corte Inglés. Tam to bylo spíše o prohlížení, ale už vím, že se tam pro pár věcí ještě vrátím. Další zastávkou bylo Centro Comercial Meridiano, kde se nachází Primark, který byl ten den jako náhodou poloprázdný (mé antisociální já bylo nadšené). Jak to tak bývá, když už mám náladu na nákupy, tak většinou na nic pěkného nenarazím. Jediné dva úlovky byly podprsenky z H&M, které jsou tak pohodlné, že vám připadá, že na sobě prakticky nic nemáte a věřte mi, že to je v tom našem "rozpustím se" počasí opravdu třeba a sprchový gel od značky Mediterranean, který voní naprosto božsky a nejvíc se mi líbí ta pojmenování. Mají to totiž asi 4 druhy. Každý je jinak barevný a každý má nějaký osobitý název - růžový (Dulce fiesta joven), modrý (Amor besos y sal), žlutý (Brisa arena y sol) a fialový (Noche calma y luna). Doufám, že tady za můj pobyt vyzkouším všechny, protože voní vážně skvěle a jako bonus mají super dávkovač.


Last Thursday we went to Santa Cruz with my favorite German Maria (you will hear about her more soon) to look for some Christmas gifts (believe me, this is still a very late start of Christmas shopping for me). First we headed for El Corte Inglés. There it was more about viewing, but I already know I'll be back for a few things. The next stop was the Centro Comercial Meridiano, the place where you can find Primark, that day was accidentally half-empty (my anti-social me was really excited). As it happens, when I'm in the mood for shopping, I do not find anything nice. The only two catches were H&M bras that are so comfortable that you almost forget you are wearing it and trust me that it's really a necessity in our "I'm melting" weather. The other thing is a Mediterranean shower gel that smells absolutely divine, and I really like that naming. They have 4 different types. Everyone has otherwise a different colour and each has a distinctive name - pink (Dulce fiesta joven), blue (Amor besos y sal), yellow (Brisa arena y sol) and purple (Noche calma y luna). I hope to try every of them because they smell really great.



Řekly, jsme si, že když už jsme v Santa Cruz, tak to ještě nevzdáme a namířily jsme si to směr centrum, kde se nachází ulice plná různých obchodů a restaurací. My se rozhodly jít snad do všech. Musím říct, že na jednu stranu to bylo dost úspěšné, protože už jsem sehnala minimálně pět vánočních dárků, ale samozřejmě nezůstalo jen u nich a já si tak pořídila pár mini radostí i pro mě. Jednou z nich byl obal na mobil, protože ten můj už vypadal jako kdybych ho používala nejméně rok. Narazila jsem na jeden pěkný v New Yorkeru s nápisem "GRL PWR". Byla jsem do něj zamilovaná na první pohled, ale po týdnu jsem zjistila, že nápis už nejde skoro vidět, takže bych řekla, že je to můj poslední kousek z NY. 

When we already were in Santa Cruz, we did not want to give up so easily and we went to the center, where there is a street full of various shops and restaurants. We decided to go to each of them. I have to say that it was quite successful, because I already bought at least five Christmas presents, but of course I also bought something for myself. One of them was a case for my phone because my old one looked like I had been using it for at least a year. I found one nice in New Yorker with the text "GRL PWR". It was love at first sight, but after a week I found that the text is hardly visible, so I'd say it's my last thing from NY.




A konečně se dostáváme k obchodu, kterým celý tenhle článek začal a to je již zmíněné ALE-HOP. Šly jsme kolem a já říkám Marii "Tady jsem ještě nikdy nebyla, i když vím, že ho máme i v La Laguně" a M. mi oznámila, že to tam teda rozhodně musíme, protože je to ráj. A v určitém ohledu měla pravdu. Najdete tam vše od náramků, obalů na mobily, sešitů do školy až po plavky a boty. Odnesla jsem si od tama kupu věcí, ale jsem na sebe pyšná, že s nákupy pro sebe jsem byla celkem skromná a pořídila si jen náramky a prstýnek, který stál 1€. Jsem si ale jistá, že jsem tam nebyla naposledy, protože z domu to mám do našeho laguňáckého ALE-HOP jen 10 minut. No a pokud jste v tomhle jako já, milujete tyhle blbůstky a jste zrovna ve Španělsku, tak tento obchod určitě nesmíte vynechat. 

And finally, we get to the store where this whole article started - ALE-HOP. We went around and I said to Mary, "I have never been here, even though I know we have it at La Laguna too", and M. told me that we definitely need to go there, because it's a paradise. And she was right. You can find everything from bracelets, mobile cases, exercise books to swimwear and shoes. I bought a lot of things there, but I'm proud of the fact that I was quite responsible and for my I only found some bracelets and a ring that cost 1€. But I'm sure that I was not there last time, because it is 10 minutes far from our flat. Well, if you like these stores as I do and you are in Spain, you definitely must go there.



Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic