Sunday 2 July 2017

FESTIVAL V ULICÍCH 2017

Léto a s ním i hudební festivaly jsem odstartovala tento víkend, kdy se v Ostravě konal Festival v ulicích. Letošní ročník se vůbec poprvé konal mimo Colours of Ostrava, protože jak řekli pořadatelé, cítili, že už nemusí být pouze jako doprovod velkého festivalu, ale má už na to, aby stál samostatně. Já to moc přivítala, jelikož jako každoroční návštěvník Colours jsem si nikdy tento festival moc neužila, protože prostě nejde stíhat dvě věci najednou. 

I started this summer weekend with music festival called the Festival in the streets which was this weekend in my hometown - Ostrava. This year's first event took place for the first time outside of Colors of Ostrava because, as the organizers said, they felt that it is no longer just as an accompaniment to a big festival, but it can stand alone. I really enjoyed it because I never visited this festival as an annual visitor to Colours, because you just can not be part of two things at once.






První den - pátek jsem na festival vyrazila s Leou, kterou všichni moji čtenáři už moc dobře znají. Plán byl poslechnout si Thoma Artwaye, pak se projít po areálu, kouknout na živou věž, kterou stavěli katalánci a pak se vrátit zpět na stage ArcelorMittal, kde měla své vystoupení Lenny. 


The first day - Friday, I went to the festival with Lea, which all my readers already know very well. The plan was to listen to Thoma Artway, then walk around the festival area, look at the live tower that the Catalans built, and then go back to ArcelorMittal's stage where was performing Lenny.






Thom hrál skvěle a já opět zjistila, že některé písničky znám, i když jsem byla na začátku úplně mimo. To je u mě ale každoroční tradice, takže Lea už mi vždy jen říká, že si je jistá, že to znám a pak čeká, kdy mi to dojde.


Thom played brilliantly and I found out that some songs I already know, even though I was completely out of the way. This is an annual tradition for me, so Lea always tells me she's sure I know that, and then she is just waiting until I find out that it's true.





Z koncertu Thoma Artwaye jsme se vydaly na hrad, kde nás měla čekat ochutnávka katalánské kultury spolu s jejich lidskou věží. Na to ale nedošlo, protože po 40 minutách, kdy se nic nedělo jsme se rozhodly, že koncert Lenny tomu opravdu obětovat nehodláme a vrátily se zpět k hlavní scéně. 


From the Thoma Artway concert, we went to a castle where a taste of Catalan culture was supposed to be waiting for us along with their human tower. But it did not happen because after 40 minutes with no action, we decided that we can not miss the Lenny's concert and we went back to the main stage.








Druhý den jsem na festival jela už okolo druhé hodiny společně s Klárou. V plánu byl jen koncert Emmy Smetany s tím, že pak se uvidí. Trošku jsme se bály, že bude pršet, protože se pořád tak různě střídalo sluníčko a dost tmavé mraky. Nakonec to vydrželo pěkně až do přídavku a i ten se dal zvládnout přímo u pódia, i když byl pak člověk trošku mokrý.


The next day I went to the festival with Klára more early. We planned to visit only the concert of Emma Smetana and then just walking around the festival. We were afraid a little that it would rain because the sun and the dark clouds were still changing. In the end, it lasted well enough to add song, but it was possible to handle it in front of the stage even though you were a bit wet.






Koncert byl skvělý, zazněly známe písně jako "No fire", francouzská skladba, kterou Emma složila jako třináctiletá i novinka "Can't give up" k níž už za tři týdny budeme moci vidět i videoklip. A pro ty, kteří neholdují angličtině a francouzštině Emma zazpívala známou a krásnou píseň "Pramínek vlasů". Po koncertu měla Emma otevřený stánek u pódia a já si prostě nemohla odpustit ji neříct, že je pro mě opravdovým vzorem jako novinářka i jako žena! A to, že skvěle zpívá a je krásná je jen znakem toho, že je opravdu talent na všech frontách. 

The concert was great, with well-known songs like "No fire," a french song that Emma had written as a 13-year-old and a new one called "Can not Give Up", and we will be able to see an oficial video of it in three weeks. And for those who do not speak English and French, Emma sang the famous and beautiful song "Pramínek vlasů". After the concert, Emma had an open stand in front of the stage, and I just could not forgive me to say her that she is an idol for me as a journalist as well as a woman! And we all know that she sings well and she is also very beautiful and I think that it is just a sign she is really talented on all fronts.




S Klárou jsme ještě chvilku poslouchaly koncert italské Flo a nakonec jsme se na chvilinku zašily na aperol a brambůrky. A věřte nebo ne, ale byl to můj první aperol vůbec. Teď už jsem opravdu naladěná na všechny festivaly, které mě v létě ještě čekají a nemůžu se dočkat Colours, které v Ostravě propuknou už za dva týdny.

With Klara we listened to a concert of Italian Flo and after a while we sneaked on aperol and crips. And believe me or not, but it was my first aperol ever. Now I'm really tuned to all the festivals that are waiting for in this summer and I can not wait for the Colours that will be in Ostrava in two weeks.


A jaké festivaly letos navštívíte vy? Nebo už jste na nějakém byli? 

And what kind of festivals will you visit this year? Or did you already visit any of them?


Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

0 comments:

Post a Comment

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic