Thursday 6 April 2017

Vždy jsem chtěla studovat v Oxfordu

Když jsem byla menší, měla jsem na skříni vylepený papír s větou "You have to study, because you want to go to OXFORD!". U toho papíru ale bohužel i zůstalo a já nakonec šla do Olomouce. Nebudu to ale brát tragicky, přeci jenom jak Oxford tak Olomouc mají na začátku "O" a jsou to moc pěkná studijní města. O tom ale zase někdy jindy, dneska jsme si pro vás totiž připravila článek o jednom dni stráveném právě v Oxfordu společně s Leonkou, kde jsme si to náramně užily (představte si hlas Ronalda z Harryho Pottera, třetí díl, věštění z čajových šálků).


When I was small, I had on the wardrobe a paper with the sentence "You have to study, because you want to go to OXFORD!". This paper is unfortunately my only conection to Oxford and in the end I went to Olomouc. I do not take it tragically, still both Oxford and Olomouc have "O" at the beginning and both are very nice places to study. But today I have for you an article about one day in Oxford, along with Leonka.





Ráno jsme vyrazily z Cambridge autobusem, který jel do Oxfordu asi tři hoďky, které jsem s Leou strávily střídavě povídáním si, natáčením, spaním, sněním o kávě a strachováním se, že zmokneme a ani jedna nemáme deštník aneb anglické počasí se ozvalo. Byla docela zima, ale to nás nezastavilo a hned po tom, co jsme si vyzvedly kafe ve Starbucks jsme vyrazily na tour po památkách - Radcliffe Camera, Sheldonian Theatre, Bodleian Library a prozkoumaly jsme spoustu krásných oxfordských uliček.


In the morning we went by bus from Cambridge and the journey took about three hours that we spent talking, shooting pictures, sleeping, dreaming about coffee and worrying about we get wet and we do not have an umbrella aka English weather came. It was quite cold, but that did not stop us and right after we picked up coffee at Starbucks, we went on a sightseeing tour - Radcliffe Camera, Sheldonian Theater and Bodleian Library and we explored a lot of beautiful Oxford streets.














Jsem naprosto zamilovaná do toho jakým stylem tam všichni cestují! Podle mě v Oxfordu neexistuje student, který by nevlastnil kolo. Navíc mi přijde skvělé, že tam prostě na kole jezdí v šatech, oblecích a klasickém oblečení. Kolo tam tudíž není bráno jako sport, ale jako běžný dopravní prostředek. V zákoutí jedné z uliček jsme s Leou nafotily outfity (ten můj jste měli možnost vidět tady) a protože nám už začínala být zima, tak jsem se rozhodly, že je nejvyšší čas se jít naobědvat.



I absolutely love the style in which everyone traveling there! I guess there is no student in Oxford, who would not own a bike. In addition, I find it great that a lot of people ride a bike in a dress, suits and classic clothing. Round there is therefore not considered as a sport, but as a normal style of transport. In one corner of the streets me and Lea took pictures of our outfits (mine you have seen here), and since we already started to be cold, we decided it was time to go for a lunch.




Po dlouhém vybírání jsme nakonec zakotvily ve Wig & Pen, kde jsme měly naprosto parádní burgery a jak se na to tak koukám, tak bych si zrovna jeden dala.


After a long selection, we finally ended up in Wig & Pen, where we had absolutely great burgers and when I see it now, I would eat one.



Pak následovala další procházka, nějaké ty suvenýry a knihkupectví, protože jak už jsem psala v "Dovezeno z Anglie" udělala jsem si z toho tradici.



Then followed another walk, a souvenir shop and the bookstore, because as I wrote in "Dovezeno z Anglie" I have made a tradition of it.







No a kam zamířily naše kroky dále? No kam jinam než do kavárny! Už při ranním procházení města jsme si s Leou vyhlídly jednu moc krásnou kavárnu s velkými okny, u kterých se dalo sedět, ale samozřejmě jsme si nepamatovaly, kde přesně jsme ji viděly ani jak se jmenovala. Takže jsme se vydaly hledat a kupodivu ji našly, i když to byl celkem složitý proces. Navíc když už jsme tam konečně dorazily, tak místa u oken byla samozřejmě obsazená. Měly jsme ale štěstí a brzy se místo uvolnilo a my ho rychlostí světla utíkaly zabrat. A po objednání si toho nejlepšího mocha a brownie se slaným karamelem započala naše chvilka focení, která upoutala spoustu pohledů. A jak že se vlastně ta úžasná kavárna jmenovala? The Missing Bean, takže pokud budete v Oxfordu, určitě tam zaskočte!


So where are steps headed then? Where else than to the café! Already in the morning when we were browsing through Oxford, we came across a very lovely café with large windows where you could sit, but of course we could not remember exactly where we saw it or what was its name. So we went looking and found her oddly enough, even though it was quite a complicated process. In addition, when we finally arrived there, those places by the windows were obviously busy. We were lucky and soon it was available soon and we ran the speed of light to sit there. And after ordering the best mocha and a brownie with salty caramel, started our photographing moment. And what is the name of this amazing café? The Missing Bean, so if you are in Oxford, you should definitely visit it!








Tím už naše dobrodružství v Oxfordu skončilo a nás čekala opět tří hodinový cesta domů. Příště se můžete těšit na článek z Cambridge, který bude zároveň i posledním cestovním dílem z Anglie.


By now our adventure in Oxford ended and we had in front of us three-hour journey back home. Next time you can look for the article from Cambridge, which is also the last part of the travel articles from England.

Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

2 comments:

  1. Krásné fotky. Slyšela jsem, že orý v oxfordu o zkouškovém raději zavírají přístup do věžě :))) CO je na tom pravdy, to nevím. Já byla kdysi v Cambridge, byla to má první návstěva UK a bylo to tam také úžasné. Co se týče kol, jezdit na kole v sáčku jsem si zvykla, když jsem nějaký čas pracovala v Holandsku, bylo to super a teď mi chybí, že u nás taková kultura není :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vážně? :O Tak o tom jsem neslyšela, ale zní to logicky no. :D
      Já v Cambridge právě během tohohle pobytu bydlela, protože kamarádka tam pracovala. :) Takže příští článek bude poslední a bude z Cambridge a souhlasím s tím, že je to tam úžasné! ♥
      Juu, pracovala jsi v Holandsku? To zní hrozně zajímavě, to pak chápu, že ti ty kola musí chybět ještě dvakrát tolik :(

      Delete

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic