Saturday 28 January 2017

Trojitý axel - DECH-BEROUCÍ ZÁŽITEK!

Toeloop, Axel, Lutz, Flip, Salchow... všechna ta slova jdou naprosto mimo mě a vlastně by mě takto v textu vůbec nezajímala. Ale když jsem seděla v Ostravar aréně a pozorovala krasobruslaře jak některé z těchto slov vykonávají v praxi říkala jsem si: "No sakra, jak je tohle vůbec možné?".

Toeloop, Axel, Lutz, Flip, Salchow ... all those words are absolutely beyond me and I would not actually be so interested in them in the text at all. But when I sat in Ostravar arena and watched the skaters how some of these words are becoming a reality, I thought, "Damn, how is this even possible?".





Na Mistrovství Evropy v krasobruslení, o kterém vám tady budu vyprávět, jsem se dostala naprostou náhodou. Měla jsem to štěstí a vyhrála jsem vstupenky na druhý den, kdy se dopoledne jely Taneční páry - krátké tance a večer pak Sportovní dvojice - volné jízdy. Jelikož jsem ten den musela ještě na rychlo do Olomouce na poslední zkoušku tohoto semestru, tak jsem viděla jen druhou část, která ale podle mě byla naprosto úchvatná! Vždycky jsem tento sport neskutečně obdivovala. Vždyť ti lidé na tom ledě prakticky lítají!

At the European Figure Skating Championships, which I will talk about here, I've got a complete coincidence. I was lucky and I won tickets to the second day, when in the morning were Ice Dance - short dance, and in the evening Pairs - free scating. Since that day I had to go to Olomouc for the last exam of the semester, so I only saw the second part of that but it was absolutely breathtaking! I've always admired this sport tremendously. Because those people on the ice are practically flying!






Vyrazily jsme s babčou a hned na začátek nás moc mile překvapil fakt, že i když jsme měly vstupenky z výhry, měly jsme skvělá místa blízko ledu. Takže co? Takže jsem se nemusela bát, že se svým skvělým zrakem uvidím jen dvě tečky někde dole na ledě.

We went with grandma and right at the beginning we were pleasantly surprised by the fact that even though we had tickets as a prize, they are for great places near the ice. So what? So I did not have to worry about that with my great vision I will see only two spots somewhere down on the ice.





Celkově jelo šestnáct dvojic a program trval od sedmi do desíti do večera. Abychom to tak nějak shrnuli a orientovali se v tom, které státy vlastně soutěžily, tak to byly tři dvojice za Itálii a stejně tak tři za Německo a Rusko. Dvě další dvojice za Francii a pak už po jednom páru za Izrael, Chorvatsko, Rakousko, Bělorusko a konečně ČESKOU REPUBLIKU. Od nás jeli konkrétně Anna Dušková a Martin Bidař, kteří byli v jednu chvíli dokonce na prvním místě a takový aplaus jste snad ještě neslyšeli. 

Overall, there were sixteen pairs and program lasted from seven to ten in the evening. To put it a little bit in order countries  that competed, it was three pairs for Italy, as well as three for Germany and Russia. Two other pairs for France and then one pair for Israel, Croatia, Austria, Belarus, and finally CZECH REPUBLIC - specifically Anna Dušková and Martin Bidař, who were at one point even in the first place and perhaps you have not heard such applause before.











No a jak to nakonec skončilo? První tři místa byla obsazena Ruskem, Německem (jehož zástupci byli opravdu ÚŽASNÍ!) a Francii (taky NÁDHERA!!!). Česká republika skončila na pěkném sedmém místě. Sedmička je moje šťastné číslo, takže vlastně proč ne.

Oh, and how it ended? The first three places were occupied by Russia, Germany (whose representatives were truly AMAZING!) And France (AWESOME too!!!). Czech Republic ended on a nice seventh place. Seven is my lucky number, so in fact why not.








Nakonec si můžete pustit vlog z této disciplíny, který jsem se snažila natočit, i když to tedy nebylo zrovna nejlehčí s malým foťáčkem, rychlým bruslením a šílenými Chorvaty, kteří seděli před námi. 

Finally, you can watch a vlog from this discipline, which I tried to shoot, even though it was not exactly the easiest thing with my small camera, fast scating and frantic Croats, who were seated before us.



Jsem moc ráda, že jste dočetli až sem a pokud máte další dotazy, nebo jakýkoliv jiný poznatek k článku, dejte mi je vědět dolů do komentářů. Uděláte mi tím radost.

5 comments:

  1. Asi to nevíš, ale jako malá jsem jednu dobu chtěla být krasobruslařkou. :D

    ReplyDelete
  2. Hezký článek. Mimochodem - já jsem dnes byla také: taneční páry – volné tance a muži – volné jízdy a... Nááááááááádhera, zážitek neskutečný :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuji! Četla jsem na facebooku, muselo to být jak jinak než úžasné! :)

      Delete
  3. mamka byla nadšená ;) a díky za pro mě nově objevenou písničku ve videu :D

    www.double-claire.blogspot.cz

    ReplyDelete

Chceš být v podcastu?

Contact Me
Tereza Hrubá
If you can dream it, you can do it.
Ostrava, Czech republic